A taj számmal és ügyfélkapuval rendelkező személy az EgészségAblak alkalmazásával a következő nyomtatványokat, adatokat érheti el:
- Digitális Covid-igazolványok.
- Egészségügyi dokumentumai (ide tartoznak például a leletei, ambuláns lapjai stb.).
- Elektronikus gyógyszer-, illetve gyógyászati segédeszköz receptek. Meg kell említeni, hogy a gyógyszerek kapcsán elérhetők a gyógyszerek betegtájékoztatói leírása is.
- Járóbeteg rendszerben már rögzített időpontfoglalások, illetve elérhetők a szabad időponttal rendelkező egészségügyi rendelések. Elektronikus beutaló esetén „Beutalóval” menüpontban a beutaló kiválasztása után a naptárban megjelölt nap szabad időpontjaiból lehet választani. Nem beutalóköteles egészségügyi szolgáltatások esetén a kívánt vizsgálat kiválasztása után van lehetőség időpontválasztásra.
- A választott háziorvos rendelési ideje, címe, telefonszáma.
- Leellenőrizhető a taj szám érvényessége és a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőhöz (NEAK) bejelentett társadalombiztosítási jogviszonyok.
- Egészség A-Z menü pont alatt tájékozódni lehet többek között betegségekről, vizsgálati leírásokról.
- Szűrővizsgálatok menü összefoglalja a népegészségügyi és az ajánlott szűrővizsgálatokat.
- Gyógyszertárak menü a közeli gyógyszertárak keresésében, nyitvatartási idejük, típusuk és elérhetőségük tájékoztatásában nyújt segítséget.
- Beállítható, hogy az alkalmazás értesítést küldjön a következőkről:
- Új egészségügyi dokumentum(ok) érkezése.
- Új eRecept(ek) érkezése. Ha a vény(eke)t 5 napig nem váltották ki, akkor a rendszer emlékeztetőt küld, illetve a ki nem váltott receptek esetén a lejárat előtt 5 nappal értesíti a felhasználót.
- Új időpont érkezése. A vizsgálat előtt 24 órával is érkezhet még emlékeztető.
- Továbbá a fenti menük kiegészültek ún. betegelégedettségi kérdőívvel. Az alábbiakban tekintsük át, hogy mit is jelent ez az új szolgáltatás.
A betegelégedettségi kérdőíven a beteg anonim módon adhat visszajelzést az általa igénybe vett járóbeteg szakellátásról. Az eszfk.hu tájékoztatása alapján az EgészségAblak applikációval rendelkező betegnek - a vizsgálatának, illetve a kezelésének befejeződése után - az applikáció felugró (push) értesítést küld készülékére, és kéri a beteget, hogy töltse ki a betegelégedettségi kérdőívet. A kérdőív az értesítés alján lévő „Értékel” gombra kattintva nyílik meg.
Az értékelés a következőket tartalmazza:
- Rákérdez, hogy a beteg megkapta-e az ambuláns lapon rögzített ellátásokat?
- Értékelheti a beteg 1-től 5-ig tartó skálán, hogy mennyire elégedett
- az orvosi ellátással;
- az egészségügyi személyzet hozzáállásával;
- az intézmény elérhetőségével időpontfoglalás kapcsán (amely időpontfoglalás, ahogy arról korábbi hírleveleinkben történhet telefonon, vagy elektronikusan is);
- az intézményi tájékoztatókkal (itt az egészségügyi szolgáltatóban kihelyezett táblákra, kijelzőkre, irányjelzőkre irányul a felmérés);
- az egészségügyi szolgáltató tisztaságával.
A betegelégedettségi kérdőív beküldése:
- Figyelni kell arra, hogy a kérdőív beküldése csak akkor lehetséges, ha a beteg minden kérdésre válaszol.
- Minden egészségügyi ellátásra csak egyszer adható visszajelzés, azaz ismételt próbálkozás esetén a rendszer jelzi, hogy a kérdőív már ki lett töltve.
Végezetül nézzük meg, hogy miként lehet letölteni és törölni az EgészségAblak mobilalkalmazást!
Az ingyenes mobilalkalmazás letölthető a webáruházakban (Apple, Google és Huawei). Az alkalmazás törölhető az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér Lakossági Portáljának Mobilalkalmazások menüjében (https://www.eeszt.gov.hu/hu/mobilalkalmazasok)
A hírlevélben leírtak forrása: www.eeszt.gov.hu; www.eszfk.hu