Mire szolgál az Egészségablak és a betegelégedettségi kérdőív?

Az okostelefonra ingyenesen letölthető egy olyan alkalmazás, amelynek a megnevezése EgészségAblak. Az alábbiakban tájékoztatást adok arról, hogy milyen információk, dokumentumok érhetők el az EgészségAblakon keresztül.

A taj számmal és ügyfélkapuval rendelkező személy az EgészségAblak alkalmazásával a következő nyomtatványokat, adatokat érheti el:

  • Digitális Covid-igazolványok.
  • Egészségügyi dokumentumai (ide tartoznak például a leletei, ambuláns lapjai stb.).
  • Elektronikus gyógyszer-, illetve gyógyászati segédeszköz receptek. Meg kell említeni, hogy a gyógyszerek kapcsán elérhetők a gyógyszerek betegtájékoztatói leírása is.
  • Járóbeteg rendszerben már rögzített időpontfoglalások, illetve elérhetők a szabad időponttal rendelkező egészségügyi rendelések. Elektronikus beutaló esetén „Beutalóval” menüpontban a beutaló kiválasztása után a naptárban megjelölt nap szabad időpontjaiból lehet választani. Nem beutalóköteles egészségügyi szolgáltatások esetén a kívánt vizsgálat kiválasztása után van lehetőség időpontválasztásra.
  • A választott háziorvos rendelési ideje, címe, telefonszáma.
  • Leellenőrizhető a taj szám érvényessége és a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőhöz (NEAK) bejelentett társadalombiztosítási jogviszonyok.
  • Egészség A-Z menü pont alatt tájékozódni lehet többek között betegségekről, vizsgálati leírásokról.
  • Szűrővizsgálatok menü összefoglalja a népegészségügyi és az ajánlott szűrővizsgálatokat.
  • Gyógyszertárak menü a közeli gyógyszertárak keresésében, nyitvatartási idejük, típusuk és elérhetőségük tájékoztatásában nyújt segítséget.
  • Beállítható, hogy az alkalmazás értesítést küldjön a következőkről:
    • Új egészségügyi dokumentum(ok) érkezése.
    • Új eRecept(ek) érkezése. Ha a vény(eke)t 5 napig nem váltották ki, akkor a rendszer emlékeztetőt küld, illetve a ki nem váltott receptek esetén a lejárat előtt 5 nappal értesíti a felhasználót.
    • Új időpont érkezése. A vizsgálat előtt 24 órával is érkezhet még emlékeztető.
  • Továbbá a fenti menük kiegészültek ún. betegelégedettségi kérdőívvel. Az alábbiakban tekintsük át, hogy mit is jelent ez az új szolgáltatás.

A betegelégedettségi kérdőíven a beteg anonim módon adhat visszajelzést az általa igénybe vett járóbeteg szakellátásról. Az eszfk.hu tájékoztatása alapján az EgészségAblak applikációval rendelkező betegnek - a vizsgálatának, illetve a kezelésének befejeződése után - az applikáció felugró (push) értesítést küld készülékére, és kéri a beteget, hogy töltse ki a betegelégedettségi kérdőívet. A kérdőív az értesítés alján lévő „Értékel” gombra kattintva nyílik meg.

Az értékelés a következőket tartalmazza:

  • Rákérdez, hogy a beteg megkapta-e az ambuláns lapon rögzített ellátásokat?
  • Értékelheti a beteg 1-től 5-ig tartó skálán, hogy mennyire elégedett
    • az orvosi ellátással;
    • az egészségügyi személyzet hozzáállásával;
    • az intézmény elérhetőségével időpontfoglalás kapcsán (amely időpontfoglalás, ahogy arról korábbi hírleveleinkben történhet telefonon, vagy elektronikusan is);
    • az intézményi tájékoztatókkal (itt az egészségügyi szolgáltatóban kihelyezett táblákra, kijelzőkre, irányjelzőkre irányul a felmérés);
    • az egészségügyi szolgáltató tisztaságával.

A betegelégedettségi kérdőív beküldése:

  • Figyelni kell arra, hogy a kérdőív beküldése csak akkor lehetséges, ha a beteg minden kérdésre válaszol.
  • Minden egészségügyi ellátásra csak egyszer adható visszajelzés, azaz ismételt próbálkozás esetén a rendszer jelzi, hogy a kérdőív már ki lett töltve.

Végezetül nézzük meg, hogy miként lehet letölteni és törölni az EgészségAblak mobilalkalmazást!
Az ingyenes mobilalkalmazás letölthető a webáruházakban (Apple, Google és Huawei). Az alkalmazás törölhető az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér Lakossági Portáljának Mobilalkalmazások menüjében (https://www.eeszt.gov.hu/hu/mobilalkalmazasok)

A hírlevélben leírtak forrása: www.eeszt.gov.hu; www.eszfk.hu